Za nami kolejne spotkanie sieci współpracy i samokształcenia. Tym razem poświęcone było diagnozie dzieci szczególnie uzdolnionych w edukacji przedszkolnej i szkolnej.
14 marca nauczyciele skupieni w sieci wyjątkowo spotkali się w Zespole Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku, a powodem tego był pokaz uczniowskich talentów. Biblioteka już wielokrotnie umożliwiała pułtuskiej młodzieży przedstawianie swoich pasji i zainteresowań. Organizując różne imprezy literackie i kulturalne, podejmowałyśmy współpracę ze szkołami i ich wybitnymi uczniami, którzy występując nie tylko uatrakcyjniali biblioteczne wieczory, ale także mieli okazję do twórczego rozwoju.
Na prośbę biblioteki i koordynator sieci współpracy dzieci dwóch szkół: PSP nr 3 i PSP nr 4 w Pułtusku przygotowały występ artystyczny, podczas którego dały popis talentów literackich, aktorskich, tanecznych, wokalnych i muzycznych. Zgromadzona publiczność była pod wrażeniem uczniowskiej pasji i kreatywności. W dowód uznania dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy przygotowane przez pracowników biblioteki, podkreślające ich szczególne talenty.
Następnie, zainspirowani pokazem uczniów nauczyciele, spotkali się z ekspertami, gdzie mieli okazję porozmawiać o: diagnozie zdolności specyficznych dzieci od 3 do 6 roku życia, diagnozie zdolności specyficznych od 6 do 14 roku życia.
Dzięki swojej aktywności uczestnicy sieci podzielili się swoją wiedzą na temat wyznaczników twórczości – jak odróżniać dzieci uzdolnione twórczo od nietwórczych. Obecność ekspertów pozwoliła nauczycielom nabyć nowe umiejętności w obszarze metod diagnozujących możliwości twórcze uczniów.

 

xxx