Uczniowie klasy II i III PSSP d P w Pułtusku z wychowawcą p. Mariolą Żebrowską przybyli w miesiącu lutym na zajęcia praktyczne do Biblioteki Pedagogicznej w Pułtusku, aby osiągnąć zaplanowane cele kształcenia i wychowania w opracowanym programie przysposobienia do pracy. Praktykanci z dużym zaangażowaniem przystąpili do wykonywania zleconych przez Panią Dorotę Karkowską prac. Sprawnie zajęli się segregowaniem i archiwizowaniem czasopism oraz periodyków. W trakcie wykonywanych zadań uważnie słuchali poleceń, które starali się bardzo dokładnie i sumiennie wypełniać. Posegregowane czasopisma powiązali zgodnie ze wskazówkami nauczyciela bibliotekarza i odnieśli do archiwum. Po zrealizowaniu wszystkich zadań związanych z czasopismami uczniowie wykonywali  również inne prace porządkowe w tym: wycierali kurze z półek, przecierali książki a nawet myli okna. Wszelkie zlecone zadania chętnie wykonywali, a pochwały sprawiły, iż uczniowie pracowali ze zdwojoną aktywnością.

Zajęcia praktyczne w Bibliotece Pedagogicznej umożliwiają uczniom kontakt ze środowiskiem lokalnym i pozwalają zrozumieć zasadę przynależności człowieka do danego środowiska. Uczniowie mają możliwość doskonalenia zaradności i niezależności na miarę indywidualnych możliwości. Praktykanci kształtują prawidłową postawę wobec pracy, w aspekcie motywacji, kompetencji i wykonania. Przygotowują do wykonywania, różnych prac mających na celu zaspokojenie potrzeb otoczenia i własnych. Doskonalą umiejętności posługiwania się narzędziami i urządzeniami oraz doskonalą opanowanie prostych umiejętności i czynności pracy.

Po rozmowie z nauczycielem stwierdzić można, że metoda zajęć warsztatowych w instytucji poza systemem klasowo – lekcyjnym wywołała u uczniów znaczną aktywność, zaangażowanie i chęć wykazania  się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami. Należy dodać iż, poszerzyła komunikatywność oraz umiejętność dyskutowania z przyszłym pracodawcą.