Zaburzenia mowy dziecka
– zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000 – 2021

(sporządzone na podstawie zbiorów
Biblioteki Pedagogicznej w Ciechanowie Filii w Pułtusku)

 

Wydawnictwa zwarte:

  1. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / red. nauk. Jacek Błeszyński. Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  2. [red. nauk.] : Biomedyczne podstawy logopedii / red. nauk. Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  3. Bogdańska T., Olszewska G. M.: Głoskolandia : opowiadania logopedyczne dla dzieci. Wydanie I. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009
  4. Chęciek M.: Jąkanie : diagnoza – terapia – program. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2007
  5. Chmielewska E.: Zabawy logopedyczne i nie tylko : poradnik dla nauczycieli i rodziców. - Kielce : „Mac”, 2001.
  6. DANILUK Beata : Specyficzne zaburzenia językowe u dzieci [w:] Neuropsychologia kliniczna dziecka. S. 117-137
  7. Dell C. W.: Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym : podręcznik dla logopedów. Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008.
  8. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / red. nauk. Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozye. Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis ; Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2020
  9. Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka / red. nauk. Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Barbara Skałbania. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  10. Dziecko afatyczne w szkole i przedszkolu : poradnik dla nauczycieli / red. Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz. Wydanie I. - Gliwice : Wydawnictwo KOMLOGO, 2017
  11. Emiluta-Rozya D.: Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich. - Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004 (+ Arkusz badania przesiewowego)
  12. Emiluta-Rozya D.: Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym. Wydanie trzecie poprawione. - Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006
  13. Faściszewska M.: Cienie logopedyczne : ćwiczenia utrwalające wymowę głosek ciszących. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2011
  14. Faściszewska M.: Cienie logopedyczne : ćwiczenia utrwalające wymowę głosek syczących. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2012
  15. Galewska-Kustra M.: Z muchą na luzie ćwiczymy buzie : czyli zabawy logopedyczne dla dzieci. - Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2015
  16. Galewska-Kustra M.: Zeszytowy trening mowy czyli ćwiczenia logopedyczne dla dzieci. - Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2015
  17. Glej S.: Praktyczny poradnik terapii wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018
  18. Góral-Półrola J., Zakrzewska S.: Będę mówić poprawnie : program terapii logopedycznej głosek: sz, ż, cz, dż. Z. 1. Wydanie II. - Kielce : Grupa MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, 2017
  19. Góral-Półrola J., Zakrzewska S.: Będę mówić poprawnie : program terapii logopedycznej głosek: l, l’, r. Z. 2. Wydanie II. - Kielce : Grupa MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, 2017
  20. Góral-Półrola J., Zakrzewska S.: Będę mówić poprawnie : program terapii logopedycznej głosek: s, z, c, dz. Z. 3. Wydanie II. - Kielce : Grupa MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, 2017
  21. Góral-Półrola J., Zakrzewska S.: Będę mówić poprawnie : program terapii logopedycznej głosek: ś, ź, ć, dź. Z. 4. Wydanie II. - Kielce : Grupa MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, 2017
  22. Grzelachowska H.: Naucz się żyć z dysleksją, bo z dysleksji się nie wyrasta : przewodnik dla pedagogów, terapeutów, rodziców oraz osób zainteresowanych dysleksją. Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Seventh Sea, 2008
  23. Gunia G., Lechta V.: Wprowadzenie do logopedii. Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  24. Jauer-Niworowska O.: Dyzartria nabyta : diagnoza logopedyczna i terapia osób dorosłych : materiały dydaktyczne dla studentów logopedii. - Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009
  25. Jerzykowska K.: Gdzie dzwoniec dzwoni i pluszcz się pluszcze : wiersze króciutkie i trochę dłuższe : logopedyczne. Wydanie II. - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2016
  26. Jeżewska-Krasnodębska E.: Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  27. Kamińska D.: Wspomaganie płynności mowy dziecka – profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego : program logopedyczny. Wydanie III. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  28. Kostecka W.: Giełkot : studium przypadku. - Lublin : Agencja Wydawniczo-Handlowa Antoni Dudek, 2006
  29. Kozłowska K.: Zabawy logopedyczne i łatwe ćwiczenia. Cz. III. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2010
  30. Kurowska M.: Kształtowanie się zachowań komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego. - Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2016
  31. Kwias A.: Wierszyki i zagadki logopedyczne. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2009
  32. Lampart-Busse M.: Czy mówię poprawnie? : Zestaw prób diagnostycznych do wstępnej diagnozy logopedycznej dzieci w wieku przedszkolnym. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
  33. Lichota E. J.: Profilaktyka jąkania i niepłynności mówienia. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo HARMONIA, 2008
  34. Lichota E. J.: Terapia logopedyczna. - Warszawa : Difin, 2015
  35. Logopedia – pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. 2. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych / red. Tadeusz Gałkowski, Grażyna Jastrzębowska. Wydanie 2 zmienione i poszerzone. - Opole : Uniwersytet Opolski, 2003
  36. Lubner-Piskorka A.: Scenariusze zabaw logopedycznych w grupach dzieci od 4 do 7 lat. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  37. Odowska-Szlachcic B.: Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  38. Patologia mowy / red. nauk. Zbigniew Tarkowski. Wydanie I. - Gdańsk : HARMONIA UNIVERSALIS – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017
  39. Radwańska A., Sobolewska-Kędzior A.: Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : porady i ćwiczenia. - Warszawa : Difin, 2021
  40. Radwańska A., Sobolewska-Kędzior A.: Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Cz. 1. - Warszawa : Difin, 2021.
    (Zestaw ćwiczeń zawarty w części I dotyczy: umiejętności analizy i syntezy słuchowej, funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym).
  41. Radwańska A., Sobolewska-Kędzior A.: Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Cz. 2. - Warszawa : Difin, 2021
    (Zestaw ćwiczeń zawarty w części II dotyczy: łączenia cech, wykreślanek).
  42. Radwańska A., Sobolewska-Kędzior A.: Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Cz. 3. - Warszawa : Difin, 2021
    (Zestaw ćwiczeń zawarty w części III dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii).
  43. Skorek E. M.: Reranie : profilaktyka, diagnoza, korekcja. - Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2003
  44. Stecko E.: Zaburzenia mowy u dzieci : wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2008
  45. Surdologopedia : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Muzyka-Furtak. Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  46. Szczepankowski B., Sokalski G., Panas A., Cis K.: Effatha! Język migowy. - Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2005
  47. Szczepankowski B., Koncewicz D.: Język migowy w terapii. Wydanie I. - Łódź : Wyższa Szkoła Pedagogiczna : Edukacyjna Grupa Projektowa, 2008
  48. Teoria i praktyka logopedyczna : wybrane zagadnienia / red. Ewa Gacka i Monika Kaźmierczak. Wydanie I.- Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018
  49. Tońska-Szyfelbein A.: Opowiedz o… : terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007
  50. Wczesna interwencja logopedyczna / red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  51. Wiśniewska A.: Układam, piszę, opowiadam : pomoc terapeutyczna do wspomagania rozwoju mowy. Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020

Wydawnictwa ciągłe:

  1. ADAMUS Bożena : Logopeda w szkole // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 5, s. 44
  2. BIAŁA Monika : Uczeń ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego (SLI) // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 1, s. 61-69
  3. BOKSA Beata : Pierwsza wizyta dziecka w gabinecie logopedycznym // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 4, s. 47-49
  4. BOKSA Beata : Problemy adaptacyjne dzieci z zaburzeniami mowy // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 8, s. 41-45
  5. CZAPLA Joanna : Nauczyciel przedszkola kontra ORM, czyli opóźniony rozwój mowy // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 4-8
  6. CZAPLA Joanna : Opóźniony rozwój mowy małego dziecka i dziecka w wieku przedszkolnym // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 8, s. 59-64
  7. CZAPLA Joanna : Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu : komunikacja - jedna z najważniejszych potrzeb człowieka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 59-64
  8. CZAPLA Joanna : „R” czy „L” terapia dziecka z rotacyzmem w wieku przedszkolnym // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 6, s. 58-61
  9. CZAPLA Joanna : Seplenienie się nie zmieni gdy terapii nie docenisz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 1, s. 56-60
  10. CZAPLA Joanna : Sygmatyzm, czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 10, s. 60-64
  11. CZAPLA Joanna : Totet czy kotek, todut czy kogut? Kappacyzm, gammacyzm – częsty problem przedszkolaków // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 9, s. 61-64
  12. CZAPLA Joanna : Wakacyjne zabawy logopedyczne – Mamo, Tato pobawmy się razem // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 58-64
  13. CZAPLA Joanna : Wstępna diagnoza i zabawy logopedyczne w przedszkolu // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 7, s. 52-56
  14. DONIEC Jadwiga : Dlaczego dziecko źle mówi? // Życie Szkoły. – 2004, nr 10, s. 31-33
  15. DOINIEC Jadwiga : Nieprawidłowości mowy // Życie Szkoły. – 2005, nr 1, s. 36-38
  16. FEDER Aldona : Praca nauczyciela logopedy z dzieckiem z wadą wymowy // Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 329-333
  17. GRZYWNIAK Celestyna : Jąkanie jako jedna z podstawowych wad wymowy // Życie Szkoły. – 2009, nr 9, s. 539-542
  18. GÓRZUŃSKA Anastazja : Nieprawidłowości rozwoju mowy : powstawanie i profilaktyka // Życie Szkoły. – 2002, nr 1, s. 22-26
  19. GUMIŃSKA Małgorzata : Wspomaganie rozwoju mowy dziecka // Życie szkoły. – 2010, nr 8, s. 18-24
  20. JASZCZYSZYN Elżbieta : Jak zachęcić do mówienia // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 11, s. 15-16
  21. JAUER-NIWOROWSKA Olga : Wykorzystanie technik obserwacji w diagnozie logopedycznej // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 4, s. 275-286
  22. JAUER-NIWOROWSKA Olga, STRACHALSKA Bożena : Badania logopedyczne i ich zastosowanie w praktyce diagnostyczno-terapeutycznej (zmienność realizacji elementów języka u osób z afazją i u osób z dyzartrią // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 4, s. 264-270
  23. KIERSKA Mirosława : Pomagajmy dzieciom z zaburzeniami mowy // Życie Szkoły. – 2002, nr 3, s. 164-167
  24. KULCZYCKA-WISNIEWSKA Anna : Czy jąkanie to choroba? // Remedium. – 2014, nr 9, s. 10-11
  25. KUSZAK Kinga : Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określeniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 206-213
  26. KUSZAK Kinga : Społeczny kontekst rozwoju dziecka z zaburzoną mową // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 2, s. 92-104
  27. LATOSZEWSKA Marta : Rola środowiska w rozwoju mowy i myślenia pojęciowego u dzieci // Życie Szkoły. – 2013, nr 3, s. 16-18
  28. ŁOSKOT Małgorzata : Przedszkolak z deficytami kompetencji oraz zaburzeniami sprawności językowych // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 8, s. 4-7
  29. MACH Katarzyna : Stymulacja językowego rozwoju mowy dziecka – ćwiczenia i zabawy // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 10, s. 592-595
  30. MILER Kamila : Metoda Tomatisa symulacja audio- psycho- lingwistyczna // Szkoła Specjalna. – 2006, nr 1, s. 72-73
  31. MIROSZ Urszula : Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 405-407
  32. OSZWA Urszula : Jąkanie // Remedium. – 2003, nr 5, s. 10-11
  33. PIKIEWICZ Jerzy : Terapia logopedyczna w przedszkolu // Wychowanie w Przedszkolu. - 1996, nr 1, s. 52-55
  34. PRAJSNER Mira : specyficzne zaburzenia językowe (SLI) // Remedium. – 2012, nr 10, s. 1-3
  35. RADEK Grażyna : Od obrazka do słowa // Życie Szkoły. – 2002, nr 10, s. 630-632
  36. RZYTKA Magdalena : Wspomaganie rozwoju mowy dziecka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 10, s. 54-58
  37. SIENICKA-CZEREPÓW Ewa : Pomoc sześciolatkom z trudnościami artykulacyjnymi //. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 31-32
  38. Soboń Joanna : Dziecko z wymową bezdźwięczną // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 25-29
  39. SOBOŃ Joanna : Uczeń z giełkotem – procedura diagnozowania // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 39-42
  40. STOLARCZYK Aleksandra : Ma ratunek (wy)mowie // Remedium. – 2022, nr 3, s. 11-14
  41. SZYMCZAKOWSKA Joanna : Jak wspierać w przedszkolu dziecko jąkające się i jego rodzinę // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 9, s. 30-35
  42. SZYSZKA Renata : Zaburzenia mowy przyczyną trudności // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 29-30
  43. TOMCZYK Joanna : Profilaktyka i terapia jąkania // Życie Szkoły. – 2004, nr 6, s. 9-14
  44. WZLASZEK Monika : Zestaw ćwiczeń wspomagających terapię opóźnionego rozwoju mowy : konspekt zajęć // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 39-44
  45. WOŹNIAK-WRÓBLEWSKA Małgorzata : Profilaktyka wad wymowy // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 11, s. 40-42

E-booki (IBUK LIBRA – BP CIECHANÓW wraz z FILIAMI)

  1. Baczała D., Błeszyński J. J.: Komunikacja w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie – trzy drogi, jeden cel. Toruń : Wydawnictwo Naukowe Mikołaja Kopernika, 2014. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/komunikacja-w-logopedii-terapia-wspomaganie-wsparcie-ditta-baczala-jacek-j-121435 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  2. Ćwiklińska J., Wojewódzka D. B., Rostkowska J., Kozłowska E., Kurowska M.: Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : dziecko z wadą słuchu, zaburzenie przetwarzania słuchowego, mowa bezdźwięczna : zeszyt ćwiczeń. Warszawa : Wiedza i praktyka, 2020. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/logopedia-w-edukacji-wczesnoszkolnej-joanna-cwiklinska-dr-n-hum-226218 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  3. Gunia G.: Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/terapia-logopedyczna-dzieci-z-zaburzeniami-sluchu-i-mowy-grazyna-gunia-907 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  4. Jeżewska-Krasnodębska E.: Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Kraków : Oficyna wydawnicza „Impuls”, 2017. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/zaburzenia-artykulacji-spolglosek-u-dzieci-rozpoczynajacych-nauke-jezewska-krasnodebska-ewa-173281 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  5. Jaros I., Gliwa R. [red.] : Problemy badawcze i diagnostyczne w logopedii. Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/problemy-badawcze-i-diagnostyczne-w-logopedii-irena-jaros-renata-gliwa-171384 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  6. Mirecka U.: Dyzartria w mózgowym porażeniu dziecięcym : segmentalna i suprasegmentalna specyfika ciągu fonicznego a zrozumiałość wypowiedzi w przypadkach dyzartrii mpd. Lublin : Wydawnictwo UMSC, 2013. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/dyzartria-w-mozgowym-porazeniu-dzieciecym-segmentalna-i-urszula-mirecka-115717 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  7. Pluta-Wojciechowska D., Płonka A. [red.] : Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów. Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/diagnoza-i-terapia-zaburzen-realizacji-fonemow-danuta-pluta-wojciechowska-151696 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  8. Porayski-Pomsta J. [red.] : Diagnoza i terapia w logopedii. Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2008. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/diagnoza-i-terapia-w-logopedii-jozef-porayski-pomsta-254795 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  9. Porayski-Pomsta J.: O rozwoju mowy dziecka : dwa studia. Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2015. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/o-rozwoju-mowy-dziecka-dwa-studia-jozef-porayski-pomsta-196233 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  10. Potocka-Pirosz K.: Zaburzenia mowy we wczesnej fazie choroby Alzheimera : studium przypadków. Wydanie 1. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2019. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/zaburzenia-mowy-we-wczesnej-fazie-choroby-alzheimera-kamila-potocka-pirosz-218335 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  11. Sadowska E.: Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem. Wydanie I. Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/zachowania-komunikacyjne-dzieci-z-autyzmem-elzbieta-sadowska-228900 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  12. Sedivy-Mączka K.: Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem. Krakw : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/stymulacja-komunikacji-jezykowej-dzieci-z-autyzmem-katarzyna-sedivy-maczka-225717 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  13. Sołtys-Chmielowicz A.: Zaburzenia artykulacji : teoria i praktyka. Kraków : Oficyna wydawnicza „Impuls”, 2013. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/zaburzenia-artykulacji-anna-soltys-chmielowicz-1097 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  14. Szafrańska K., Małachowska E., Klonowska I. [red.] : Wieloaspektowość logopedii. Cz. 1. Zaburzenia mowy w cyklu życia. Toruń : Wydawnictwo Naukowe UMK, 2018. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/wieloaspektowosc-logopedii-czesc-i-zaburzenia-mowy-w-cyklu-zycia-karina-szafranska-ewa-198051 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
    2. https://libra.ibuk.pl/reader/wieloaspektowosc-logopedii-czesc-ii-opcje-teoriopoznawcze-i-karina-szafranska-ewa-198041 [dostęp : 10 marca 2022 r.]
  15. Węsierska K., Podstolec A. [red.] : W świecie logopedii. T. 2. Studia przypadków. Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego : 2013. [online]
    https://libra.ibuk.pl/reader/w-swiecie-logopedii-t-2-studia-przypadkow-alicja-podstolec-katarzyna-103819 [dostęp : 10 marca 2022 r.]


Opracowała:

Joanna Sobocińska - nauczyciel bibliotekarz
Biblioteka Pedagogiczna w Ciechanowie Filia w Pułtusku
Marzec 2022 r.

xxx